Plavi safari na Zanzibaru

Zanzibar ili kako ga ljudi vole zvati ,,Otok začina“ je tropski otok na koji su kroz svoju povijest utjecaj imale perzijska, arapska, portugalska i britanska kultura. Mjesto koje je služilo kao predah za trgovačke putnike na relaciji Europa-Indija. Mirisi cimeta, vanilije i kakaa vladaju ovim otokom. Morski plodovi su vam uvijek na dohvat ruke, a priroda, vodeni i podvodni svijet koji vas okružuju su fascinantni.

Nasmijana ekipa ,, Jungle Tribe '' - a se polako budi u svojim simpatičnim kolibicama od trske. Pod nogama osjećamo pijesak, a u glavi uzbuđenje pred današnji izlet koji nam je organizirao lokalno stanovništvo. Odlazimo na zajednički doručak. Ljubazni domaćini su nam spremili omlete, palačinke s kremom i malo svježeg ananasa. Smješteni smo u malom raju na zemlji. Kolibe na obali Indijskog oceana, pogled iz bajke, uvijek veseli i nasmijani lokalci, kokosova drveća koja nas okružuju i prelijepi cvrkuti ptica. Dok završavamo doručak stiže kombi i donose nam da probamo maske i peraje koje će nam trebati za današnje avanture u istraživanju prelijepog podvodnog svijeta Zanzibara. Oprema se vraća natrag u kombi. Voda, pivo i osvježavajući napici se pakiraju u hladnjake pune leda, ,, portable '' mini linija je spremna s USB-om punim domaćih hitova. Euforija na mjestu. Krećemo na Plavi Safari (Blue Safari)!

U kombiju vlada pozitivna atmosfera. Ćaskamo s lokalcima koji nam pričaju svoje dogodovštine sa Zanzibara i slušamo domaću rap i r'n'b glazbu, koja je tamo vrlo popularna. Usput prolazimo kroz poznatu šumu Jozani i gledamo Columbus majmune koji su ugrožena vrsta i najviše ih ima baš u ovoj šumi. Stižemo do seoceta pod imenom ,, UngujaKuu '', gdje čeka drveni čamac spreman da nas poveze u novu nezaboravnu avanturu tijekom naše pustolovine u Africi. Popisujemo se kod simpatične djevojke koja sjedi na pijesku u hladu kokosovog drveta sa sveskom i olovkom u ruci, i osmijehom na licu. Pristiže i kuhar s hranom kojom će nas obradovati nešto kasnije. Cijela grupa znatiželjno viri u gajbice, kuhar se smješka i svojim pogledom nam govori da budemo strpljivi. ,, Nasmijano pleme '' je ušlo u čamac, posada na mjestu, pozitivne energije na pretek. Plovidba počinje!

Sunce je sve jače, valovi koji se odbijaju od čamac nas osvježavaju, a mi veselo nazdravljamo s domaćim hladnim ,, Serengeti '' pivom. Usput ostavljamo kuhara na pustom otočiću gdje će početi s pripremom svojih današnjih iznenađenja. Prva destinacija nam je otočić ,, Kwalee ''. Tu pravimo i prvu pauzu. Svi uskačemo u nestvarno tirkiznu vodu i uživamo u svakom trenutku. Nakon kupanja, dio ekipe ostaje u vodi, a dio kreće u istraživanje obale i u potragu za najrazličitijim oblicima školjki, dok većina ide s našim prijateljem Muzuom u šetnju po obali u srce otoka. Penjemo se po stablu starog baobab drveta i fotografiramo se dok pored nas mile rakovi u svojim velikim školjkama. Nakon toga dolazimo do stare drvene promatračnice, penjemo se na vrh i uživamo u prekrasnom pogledu na okoliš otoka. Polako se vraćamo u čamac i nastavljamo našu avanturu.

Nakon desetak minuta plovidbe stižemo na rajski pješčani nasip veličine pola košarkaškog terena. Mjesto kao iz filmova. Sunce, voda, pijesak i nasmijana ekipa ,, Jungle Tribe '' - a koja ima dojam kao da trči po površini prozirne vode. Dok se grupa kupa, igra odbojku i ispija hladno pivo i sokove u plićaku, naši ljubazni domaćini nam spremaju iznenađenje na čamcu. Nasjeckali su dosta svježeg ananasa i kokosa. Prava poslastica! Nema kraja hedonizmu. Svi polako pričaju o sljedećoj avanturi. ,, Snorkeling ''!

Dok plovimo ka mjestu gdje ćemo roniti, polako navlačimo maske i peraje koja smo jutros isprobali. Pristajemo na koraljni greben. Ronilačka ekspedicija je spremna! Uskačemo u ocean i istraživanje počinje. Po prvi put se susrećemo s djelićem prelijepog podvodnog svijeta koji Zanzibar pruža. Najšareniji mogući koralji. Isto tako šarene i zanimljive ribice. Za oko nam zapadne i koji rak u svojoj prelijepoj školjki. Svi smo oduševljeni. Dio grupe koristi posljednje trenutke za izranjanje prelijepih suvenira koji će ih zauvijek podsjećati na ovaj tropski otok. Vraćamo se na čamac. Današnje aktivnosti su nas izgladnjele. Što sad?

Pristižemo na otočić gdje smo ranije ostavili kuhara. Postavljaju se plahte i sprema se glazba. Sjedimo u maloj uvali na otoku, promatramo ocean, zbrajamo dojmove i nestrpljivo čekamo ručak. Domaćini kreću iznositi morske specijalitete. Na trpezi je riba, lignje i hobotnica uz povrće koje je začinjeno s najrazličitijim začinima karakterističnim za Zanzibar. Dok smo uživali u hrani i otoku na kojem se nalazimo uslijedilo je još jedno iznenađenje. Naš domaćin Muzu iznosi veliki oval pun jastoga! Trpeza, koja se svuda u svijetu plaća stotinama dolara nama je bila na dohvat ruke. Nakon ručka, svako je našao svoj mir i uživao u preostalom dijelu našeg izleta. Neki su prošetali otokom, neki se kupali, neki meditirali, a bilo je i onih koji su malo odrijemali u ovom nestvarnom okruženju. Vrijeme je da današnje druženje privedemo kraju.

S blaženim osmjesima i zalaskom sunca iza nas stižemo na početnu točku našeg izleta. Iznenađenjima i dalje nema kraja. Plima i oseka su svakodnevnica na Zanzibaru i naš čamac ovoga puta staje 1km od obale, kako se ne bi nasukao. Svi uskačemo u plićak dubok svega dvadesetak centimetara i upućujemo se ka obali. U ovakvom okruženju ništa nije teško! Sunce je zašlo, a iza nas je ostala još jedna nezaboravna ,, Jungle Tribe '' avantura!