Sigurnost u zračnim lukama i zrakoplovima

Posljednjih su se mjeseci, zbog svima nam poznatog razloga, putovanja svijetom značajno prorijedila, a zračne luke i zrakoplovi postala su mjesta koja su ljudi iz straha počeli izbjegavati. Ipak, putovanja su i dalje sigurna, a mi vam donosimo pregled mjera koje se provode u zračnim lukama i na komercijalnim letovima.

Prema našem iskustvu proteklih mjeseci, koje smo proveli putujući u Tursku i na Zanzibar, u zračnim su lukama higijenski su standardi iznimno visoki. Aerodromi se konstantno čiste, a posvuda se održavaju razmaci. Mnoge se stvari odvijaju beskontaktno, primjerice preuzimanje ukrcajne propusnice. Maske su obavezne, a u zračnim se lukama također mjeri temperatura. Osim toga, u njima je mnogo manje ljudi no inače, što je također čimbenik koji doprinosi smanjenju rizika od zaraze.

Što se tiče zrakoplova, prema nekim su istraživanjima oni jedna od najsigurnijih zatvorenih mjesta na kojima možete biti okruženi ljudima. Ta su istraživanja potkrijepljena činjenicama da su u komercijalne letove uvedene brojne mjere koje rezultiraju vrlo malim rizikom zaraze u zrakoplovu.

Uđimo sada malo više u detalje same zaštite na komercijalnim letovima.

Za početak, zrak u zrakoplovima cirkulira, te se filtrira i mijenja, stvarajući pritom jedinstveno okruženje u kojemu ćete imati jednaku zaštitu sjedeći do nekoga kavu bi ste imali boraveći u standardnom zatvorenom prostoru udaljeni od druge osobe 2 metra. Zahvaljujući visokom protoku zraka, zrak se na letu izmijeni 20-30 puta tijekom sat vremena. Za usporedbu, u uredskim se prostorima zrak mijenja 2-3 puta u satu, a školama 10-15 puta. Konkretno, čak i ako su sva sjedala u zrakoplovu zauzeta, kad putnici sjede i nose maske svega 0.003% čestica može prijeći iz dišnog prostora jednog putnika u dišni prostor drugog putnika.

Za vrlo mali broj slučajeva zaraze na letovima zaslužan je i sam dizajn unutrašnjosti zrakoplova. Svi su putnici okrenuti licem prema naprijed, čime se ograničava komunikacija licem u lice. Nasloni sjedala predstavljaju fizičku barijeru kretanju zraka između redova. Osim toga, zrak se kreće odozgora, od stropa do poda, čime se maksimalno smanjuje protok zraka od stražnjeg do prednjeg dijela zrakoplova.

Konačno, za sigurnost na letovima zaslužne su i mjere biosigurnosti: obavezno je nošenje maske, smanjena je mogućnost kretanja po zrakoplovu te su pojednostavljene usluge na letu (primjerice, posluživanje obroka).

Ako su vas ove činjenice o sigurnosti u zračnim lukama i na komercijalnim letovima ohrabrile, ali se još uvijek ne želite odvažiti na putovanje samostalno, iskoristite usluge naše agencije i bezbrižno otputujte na neku od svjetskih destinacija s Jungle Tribeom!

Europska Unija Zajedno do fondova EU
Projekt www Jungle Tribe je sufinancirala Europska unija iz Europskog fonda za regionalni razvoj